Piagam Pelanggan KKR
PERNYATAAN PIAGAM PELANGGAN KEMENTERIAN KERJA RAYA
Kami warga Kementerian Kerja Raya (KKR) komited untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan profesional serta menjamin kepuasan pelanggan dalam melaksanakan tugas-tugas teras dengan:
- Memastikan tindakan kawalan lalu lintas trafik disediakan dalam tempoh satu (1) jam bagi kerja-kerja kecemasan di jalan Persekutuan.
- Memastikan syarikat konsesi mengambil tindakan dalam tempoh empat belas (14) hari selepas Laporan Ketidakakuran terhadap Bangunan Gunasama Persekutuan dikeluarkan.
- Memastikan tindakan menampal lubang jalan (pothole) di jalan Persekutuan diambil dalam tempoh dua puluh empat (24) jam dari pothole dilaporkan.
- Mengeluarkan Surat Tawaran Bersyarat berkaitan permohonan mendirikan struktur paparan iklan di dalam rizab Jalan Persekutuan / Lebuhraya dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh keputusan YB Menteri Kerja Raya.
- Pembayaran bil bagi perbelanjaan mengurus dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan lengkap diterima.
- Mempamerkan Jadual Tawaran (JKR 28) dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tender/sebut harga ditutup.
- Mengedarkan keputusan Pihak Berkuasa Melulus (PBM) dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas mesyuarat perolehan bersidang.
- Memastikan aduan awam yang diterima diselaras dan diberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
- Memastikan aduan kategori biasa diambil tindakan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
- Menerbitkan "Road Traffic Volume Malaysia" sebelum 30 Jun setiap tahun.
*Dikemaskini pada 21 Mac 2023