Polisi ini bertujuan untuk memulakan budaya dan amalan e-penyertaan demi meningkatkan ketelusan dan penyertaan awam dalam mempertingkatkan mutu perkhidmatan Kementerian Kerja Raya (KKR).
Kementerian Kerja Raya sentiasa mengiktiraf penglibatan awam bagi membolehkan Kementerian Kerja Raya untuk meneroka perspektif yang lebih luas, sumber maklumat, dan penyelesaian yang berpotensi untuk meningkatkan keputusan dan perkhidmatan. Ia juga menyediakan asas bagi hubungan produktif, dialog dan perbincangan yang lebih baik, dan tadbir urus yang teratur.
Objektif penyertaan ini adalah untuk melibatkan rakyat dalam dasar pembangunan dan proses membuat keputusan melalui penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi. Antara saluran komunikasi yang digunakan adalah seperti Undian Portal, Penyertaan Umum, Maklum balas Portal (Maklum balas/pertanyaan/aduan/cadangan, Kajian Kepuasan Pelanggan dan Media Sosial KKR iaitu Facebook dan Youtube.
Kementerian Kerja Raya (KKR) amat mengalu-alukan penyertaan dengan mematuhi terma dan syarat penyertaan yang telah ditetapkan seperti berikut:
BIL | TAJUK SERANTA AWAM | CAPAIAN SERANTA AWAM | TARIKH BUKA | TARIKH TUTUP | STATUS | KEPUTUSAN |
TAHUN 2023 | ||||||
1. | KESELESAAN PEMANDUAN DI JALAN PERSEKUTUAN | TUTUP | 31 JANUARI 2023 | 31 DISEMBER 2023 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KESELESAAN PEMANDUAN DI JALAN PERSEKUTUAN TAHUN 2023 |
2. | KUALITI PENYENGGARAAN JALAN PERSEKUTUAN | TUTUP | 31 JANUARI 2023 | 31 DISEMBER 2023 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KUALITI PENYENGGARAAN JALAN PERSEKUTUAN TAHUN 2023 |
3. | KUALITI PENYENGGARAAN LEBUHRAYA | TUTUP | 31 JANUARI 2023 | 31 DISEMBER 2023 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KUALITI PENYENGGARAAN DI LEBUHRAYA TAHUN 2023 |
4. | TAHAP KESELAMATAN SEWAKTU DI TAPAK PEMBINAAN | TUTUP | 31 JANUARI 2023 | 31 DISEMBER 2023 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN TAHAP KESELAMATAN SEWAKTU DI TAPAK PEMBINAAN TAHUN 2023 |
5. | KUALITI PENYENGGARAAN BANGUNAN PERSEKUTUAN | TUTUP | 31 JANUARI 2023 | 31 DISEMBER 2023 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KUALITI PENYENGGARAAN BANGUNAN PERSEKUTUAN TAHUN 2023 |
TAHUN 2022 | ||||||
1. | KAJIAN KEPUASAN PELAWAT PORTAL RASMI KEMENTERIAN KERJA RAYA (KKR) | TUTUP | 31 DISEMBER 2021 | 31 JANUARI 2022 | TUTUP | |
TAHUN 2021 | ||||||
1. | KESELESAAN PEMANDUAN DI JALAN PERSEKUTUAN | TUTUP | 31 JANUARI 2021 | 31 DISEMBER 2021 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KESELESAAN PEMANDUAN DI JALAN PERSEKUTUAN TAHUN 2021 |
2. | KUALITI PENYENGGARAAN JALAN PERSEKUTUAN | TUTUP | 31 JANUARI 2021 | 31 DISEMBER 2021 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KUALITI PENYENGGARAAN JALAN PERSEKUTUAN TAHUN 2021 |
3. | KUALITI PENYENGGARAAN LEBUHRAYA | TUTUP | 31 JANUARI 2021 | 31 DISEMBER 2021 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KUALITI PENYENGGARAAN DI LEBUHRAYA TAHUN 2021 |
4. | TAHAP KESELAMATAN SEWAKTU DI TAPAK PEMBINAAN | TUTUP | 31 JANUARI 2021 | 31 DISEMBER 2021 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN TAHAP KESELAMATAN SEWAKTU DI TAPAK PEMBINAAN TAHUN 2021 |
5. | KUALITI PENYENGGARAAN BANGUNAN PERSEKUTUAN | TUTUP | 31 JANUARI 2021 | 31 DISEMBER 2021 | TUTUP | LAPORAN KAJIAN KUALITI PENYENGGARAAN BANGUNAN PERSEKUTUAN TAHUN 2021 |
Kementerian Kerja Raya Malaysia (KKR) mengalu-alukan pandangan dan pendapat anda dalam usaha meningkatkan mutu penyampaian dan perkhidmatan kami. Hantarkan pendapat anda di sini adminukk@kkr.gov.my
* Bagi aduan dan pertanyaan sila layari Sistem Pengurusan Aduan Awam (SISPAA) Kementerian Kerja Raya Malaysia melalui ruangan ► Aduan Awam