Kategori Bahagian
Alamat Jabatan
Ketua Komunikasi Korporat,
Unit Komunikasi Korporat,
Kementerian Kerja Raya,
Tingkat 6, Blok B, Kompleks Kerja Raya,
Jalan Sultan Salahuddin,
50580 Kuala Lumpur
Tel : 03-27714616
Faks : 03-27111101
Visi
Menjadi jentera perhubungan awam kementerian yang professional dan berwibawa.
Misi
Mengekalkan dan mengukuhkan imej korporat kementerian ke tahap tertinggi melalui pendekatan perhubungan awam yang strategik dan professional.
Objektif
- Menjadikan focal point kementerian di dalam penyampaian dan penyaluran maklumat
- Melaksanakan peningkatan imej korporat kementerian
- Menyelaras perhubungan awam dan media
- Menyelaras pengurusan aduan dan khidmat pelanggan
Aktiviti-aktiviti dan Fungsi
- Menjadikan hub maklumat kementerian di dalam pengedaran bahan penerbitan.
- Meningkatkan imej kementerian melalui pendekatan perhubungan awam strategik.
- Menjadikan stesen pengurusan dan penyelerasan aduan awam KKR.
- Menyediakan perkhidmatan khidmat pelanggan berkualiti serta standard MS ISO 9001 : 2000
Piagam Pelanggan
- Memastikan aduan awam yang diterima diselaras dan diberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
- Memastikan aduan kategori biasa diambil tindakan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
- Memastikan setiap aduan pelanggan yang diterima diberikan maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari berkerja dari tarikh aduan diterima.