Kategori Bahagian
Alamat Jabatan
Ketua Komunikasi Korporat,
Unit Komunikasi Korporat,
Kementerian Kerja Raya,
Tingkat 6, Blok B, Kompleks Kerja Raya,
Jalan Sultan Salahuddin,
50580 Kuala Lumpur
Visi
Menjadi jentera perhubungan awam kementerian yang professional dan berwibawa.
Misi
Mengekalkan dan mengukuhkan imej korporat kementerian ke tahap tertinggi melalui pendekatan perhubungan awam yang strategik dan professional.
Objektif
Unit Komunikasi Korporat bertanggungjawab terus kepada Ketua Setiausaha Kementerian dengan objektif dan fungsi seperti berikut :
- Menjadikan focal point kementerian di dalam penyampaian dan penyaluran maklumat;
- Melaksanakan peningkatan imej korporat kementerian;
- Menyelaras perhubungan awam dan media ; dan
- Menyelaras pengurusan aduan dan khidmat pelanggan
Aktiviti-aktiviti dan Fungsi
- Menjadikan hub maklumat kementerian di dalam pengedaran bahan penerbitan.
- Menigkatkan imej kementerian melalui pendekatan perhubungan awam strategik.
- Menjadikan stesen pengurusan dan penyelerasan aduan awam KKR.
- Menyediakan perkhidmatan khidmat pelanggan berkualiti serta standard MS ISO 9001 : 2000
Piagam Pelanggan
- Memastikan setiap aduan pelanggan yang diterima diberikan maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari berkerja dari tarikh aduan diterima.
- Pangilan telefon di talian am dijawab dalam tempoh tidak lebih dari lima (5) deringan.