CARTA ORGANISASI UNIT KOMUNIKASI KORPORAT

Kategori Bahagian
Alamat Jabatan
Ketua Komunikasi Korporat,
Unit Komunikasi Korporat,
Kementerian Kerja Raya,
Tingkat 6, Blok B, Kompleks Kerja Raya,
Jalan Sultan Salahuddin,
50580 Kuala Lumpur
Tel : 03-27714616
Faks : 03-27111101
Visi
Menjadi jentera perhubungan awam kementerian yang professional dan berwibawa.
Misi
Mengekalkan dan mengukuhkan imej korporat kementerian ke tahap tertinggi melalui pendekatan perhubungan awam yang strategik dan professional.
Objektif
- Menjadikan focal point kementerian di dalam penyampaian dan penyaluran maklumat
- Melaksanakan peningkatan imej korporat kementerian
- Menyelaras perhubungan awam dan media
- Menyelaras pengurusan aduan dan khidmat pelanggan
Aktiviti-aktiviti dan Fungsi
- Menjadikan hub maklumat kementerian di dalam pengedaran bahan penerbitan.
- Meningkatkan imej kementerian melalui pendekatan perhubungan awam strategik.
- Menjadikan stesen pengurusan dan penyelerasan aduan awam KKR.
- Menyediakan perkhidmatan khidmat pelanggan berkualiti serta standard MS ISO 9001 : 2000
Piagam Pelanggan
- Memastikan aduan awam yang diterima diselaras dan diberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
- Memastikan aduan kategori biasa diambil tindakan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
- Memastikan setiap aduan pelanggan yang diterima diberikan maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari berkerja dari tarikh aduan diterima.