Pemuliharaan Dan Pemeliharaan Bangunan Muzium Diraja, Kuala Lumpur No Tender : JKR/CKUB/22355/2022 | Kementerian Kerja Raya Skip to main content
Acquisition Type
Tender
Date of Advertisement
Procurement Title

Pemuliharaan Dan Pemeliharaan Bangunan Muzium Diraja, Kuala Lumpur No Tender : JKR/CKUB/22355/2022

Calling Office

Cawangan Kontrak Dan Ukur Bahan (Bahagian Bangunan Am 2), Ibu Pejabat JKR Malaysia

Company Status

Bumiputera
Jenis Syarikat: T1
Syarikat yang 100%
milik tempatan.

CIDB Grade
G7
Category

B

Specialization

Pengkhususan : B03 & B04
Dan
Sijil Perolehan Kerja Kerajaan
Atau
UPKJ
Kelas : A
Kepala : II
Sub Kepala : 2(a) & 5(a)
Atau
PUKONSA
Kelas : A
Tajuk : II
Tajuk Kecil : 2(a) & 8(b)

**Tidak dibenarkan memohon
kebenaran khas CIDB untuk gred
dan Pengkhususan dalam bidang
yang telah ditetapkan

 

Date of Site Visit
On Sale Date
Sale Deadline
Document Price
RM500.00
Site visit

1. Taklimat & Lawatan Tapak
(DIWAJIBKAN) :
7 Disember 2022 (Rabu)
Masa :
9.30 pagi
Tempat :
Bilik Menunggu Raja - Raja (Balairong
Seri), Muzium Diraja Kuala Lumpur
Permohonan menghadiri taklimat &
lawatan tapak dibuat melalui Sistem
JET
Tarikh Dokumen Mula Dijual :
8 Disember 2022 (Khamis)
Sehingga
19 Disember 2022 (Isnin)

2. Harga Dokumen & Bayaran Atas Nama
Sila Rujuk Sistem JET Sebelum
membuat bayaran
Harga Dokumen :
RM 500.00
Kaedah Bayaran :
Menerusi JomPAY Sahaja
Biller Code:
177501
Ref-1 :
Nombor Tender
JKR/CKUB/22355/2022
Ref-2 :
Nama Syarikat
Bayaran tidak akan dikembalikan
sekiranya petender gagal
memenuhi syarat-syarat yang telah
ditetapkan

3. Tempat, Tarikh & Waktu Tender Tutup
Tempat :
Secara dalam talian melalui
Sistem JKR E-Tender (JET)
https://tender.jkr.gov.my
Tarikh Tutup Tender :
10 Januari 2023
(Selasa)
Waktu :
Sebelum Jam 12.00 Tengahari

4. JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :
Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan
menggunakan nama syarikat yang berkenaan.
b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual
Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.
c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.
d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem Jet.
* Jenis Pendaftaran
:
dan ahli Lembaga Pengarah, pengurusan dan pekerja adalah 100% warganegara.
T1 – Syarikat yang 100% milik tempatan.
A1 – Syarikat 100% milik tempatan ATAU syarikat tempatan yang disenaraikan di BSKL yang mempunyai pegangan ekuiti asing tidak melebihi 30%
A2 – Syarikat 100% milik tempatan ATAU syarikat tempatan yang disenaraikan di BSKL ATAU Syarikat Usahasama yang diperbadankan di Malaysia yang mempunyai pegangan
ekuiti asing tidak melebihi 49% dan majority ahli Lembaga Pengarah, pengurusan dan pekerja adalah warganegara.
TAKLIMAT & LAWATAN TAPAK :
a) Taklimat & Lawatan tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri lawatan tapak hendaklah dibuat melalui Sistem JKR E-Tender (JET) .Hanya petender yang mendapat
pengesahan kehadiran sahaja daripada Pejabat Mengurus Tender (PMT) dibenarkan hadir untuk ke lawatan tapak tersebut.
b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk
memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.
c) Bagi Taklimat dan Lawatan Tapak yang diwajibkan, hanya PENAMA yang tercatat di dalam Sijil PPK, SPKK, PUKONSA, UPKJ yang dibenarkan menghadiri lawatan tapak atau sesi taklimat berkenaan.
Kontraktor/Syarikat tidak boleh mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam PPK, SPKK, PUKONSA, UPKJ.
PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :
a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB atau Sijil UPKJ atau Sijil
PUKONSA dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.
b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya
petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.
c) Petender yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan akan menerima e-mel pemakluman bagi pengesahan pembelian Dokumen Tender dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan boleh memuat turun
Dokumen Tender secara salinan lembut (softcopy) melalui Sistem JET.
PERINGATAN :
Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.

 

Closing date