PEMBINAAN BLOK TAMBAHAN (MCH) KLINIK KESIHATAN PERINGGIT, DAERAH MELAKA TENGAH, MELAKA | Kementerian Kerja Raya Skip to main content
Acquisition Type
Tender
Date of Advertisement
Procurement Title

PEMBINAAN BLOK TAMBAHAN (MCH) KLINIK KESIHATAN PERINGGIT, DAERAH MELAKA TENGAH, MELAKA

Calling Office

BAHAGIAN KESIHATAN, CAWANGAN KONTRAK DAN UKUR BAHAN

Company Status

BUMIPUTERA

T1

CIDB Grade
G7
Category

B

Specialization

B01,B04 DAN B29


PUKONSA
KELAS: A
TAJUK: II
TAJUK KECIL: 2(A) & 4

PUKONSA
KELAS: A
TAJUK: II
TAJUK KECIL: 2(A) & 4

Date of Site Visit
On Sale Date
Sale Deadline
Document Price
RM500.00
Site visit

WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 16/07/2025
MASA LAWATAN: 10:00 AM
LOKASI LAWATAN: BILIK MESYUARAT, KLINIK KESIHATAN PERINGGIT MELAKA

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 16/07/2025
MASA TAKLIMAT: 10:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: Bilik Mesyuarat, Klinik Kesihatan Peringgit Melaka

MAKLUMAT DOKUMEN 
HARGARM 500
MAKLUMAT BAYARANBILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/CKUB/22073/2025
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL30/07/2025
TARIKH AKHIR DIJUAL06/08/2025
TEMPAT DIJUALJET
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSISTEM JET
TARIKH TENDER DITUTUP20/08/2025
WAKTU TENDER DITUTUP12:00 PM
NOTAJKR E-TENDERING (SISTEM JET) :

Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem Jet.

GRED, KATEGORI & PENGKHUSUSAN/KELAS, TAJUK KECIL/KELAS, KEPALA & SUB-KEPALA

Pendaftaran Kontraktor
(a) Kontraktor hendaklah mempunyai Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) yang sah dengan CIDB dalam Gred G7, Kategori B, Pengkhususan B01, B04 & B29 DAN
i) Mempunyai Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) yang sah dalam Gred G7, Kategori B; ATAU
ii) Berdaftar dengan Unit Pendaftaran Kontraktor dan Juruperunding Sarawak (UPKJ) yang sah dalam Kelas A, Kepala II, Sub-Kepala 2(a) & 2(b); ATAU
iii) Mempunyai Sijil Pusat Pendaftaran Kontraktor-Kontraktor Kerja, Bekalan dan Perkhidmatan Negeri Sabah (PUKONSA) yang sah dalam Kelas A, Kepala II, Sub-Kepala 2(a) & 4.
b) Kontraktor WAJIB mempunyai Sijil Kompetensi Kontraktor Kesihatan
c) Petender WAJIB mengemukakan / memuatnaik Tax Compliance Certificate (TCC) sepertimana yang ditetapkan.
d) Petender WAJIB mengemukakan / memuatnaik PENGISYTIHARAAN PEMUNYA BENEFISIAL DAN SURAT AKUAN SYARIKAT DALAM MENANGANI JENAYAH PEMERDANGANAN ORANG DAN BURUH
e) Kebenaran khas daripada CIDB atau UPKJ atau PUKONSA untuk kategori/Pengkhususan kerja yang telah ditetapkan adalah TIDAK DIBENARKAN
f) Mempunyai Sijil Score CIDB Yang Masih Sah Dengan Minimum 3 Bintang

TAKLIMAT & LAWATAN TAPAK :

a) Taklimat & Lawatan tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri lawatan tapak hendaklah dibuat melalui Sistem JKR E-Tender (JET) .Hanya petender yang mendapat pengesahan kehadiran sahaja daripada Pejabat Mengurus Tender (PMT) dibenarkan hadir untuk ke lawatan tapak tersebut.

b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

c) Bagi Taklimat dan Lawatan Tapak yang diwajibkan, hanya PENAMA yang tercatat di dalam Sijil PPK, SPKK, PUKONSA, UPKJ yang dibenarkan menghadiri lawatan tapak atau sesi taklimat berkenaan. Kontraktor/Syarikat tidak boleh mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam PPK, SPKK, PUKONSA, UPKJ.

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Kompetensi Kontraktor Kesihatan (SKKK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB atau Sijil UPKJ atau Sijil PUKONSA dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

c) Petender yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan akan menerima e-mel pemakluman bagi pengesahan pembelian Dokumen Tender dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan boleh memuat turun Dokumen Tender secara salinan lembut (softcopy) melalui Sistem JET.

PERINGATAN :
Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
 
Closing date