MyJalan Complaint Statistics | Kementerian Kerja Raya Skip to main content

MyJalan Complaint Statistics

Statistik Aduan

RUMUSAN ADUAN APLIKASI MYJALAN KKR SEPTEMBER 2025

  • Bagi tempoh Ogos 2023 sehingga September 2025, jumlah keseluruhan aduan yang diterima adalah sebanyak 43,978 aduan membabitkan 13,451 jalan di bawah seliaan agensi KKR dan 30,527 merupakan aduan No Wrong Door (NWD) milik PBT, KKDW, PTG, JPS dan lain-lain. Kesemua aduan NWD ini telahpun disalurkan kepada jabatan yang berkenaan untuk tindakan lanjut. 
  • Dari 13,451 aduan yang diterima KKR sebanyak 12,890 aduan (95.83%) telah diselesaikan dan baki 561 aduan (4.17%) sedang dalam proses tindakan.

ADUAN BULAN SEPTEMBER 2025 

  • Sebanyak 1,365 aduan diterima bagi bulan September 2025 dan daripada jumlah tersebut

            i)   388 merupakan aduan di bawah seliaan KKR

            ii)  977 aduan luar bidang kuasa (No Wrong Door Policy)

  • Jumlah aduan bulan September 2025 menunjukkan penurunan berbanding aduan diterima pada bulan Ogos sebanyak 1,675 aduan

Jumlah Aduan APP MyJalan Sehingga 24 September 2025

Jumlah Aduan Mengikut Kategori  Hingga 30 September 2025

JUmlah Aduan Bulan September 2025