PIAGAM PELANGGAN
Kami warga Kementerian Kerja Raya komited untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan profesional serta menjamin kepuasan pelanggan dalam melaksanakan tugas-tugas teras dengan:
- Memastikan tindakan kawalan lalu lintas trafik disediakan dalam tempoh satu jam bagi kerja-kerja kecemasan di jalan Persekutuan
- Memastikan syarikat konsesi mengambil tindakan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas Laporan Ketidakakuran terhadap Bangunan Gunasama Persekutuan dikeluarkan
- Memastikan syarikat konsesi mengambil tindakan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas Laporan Lawatan Pemantauan (LLP) terhadap jalan Persekutuan dikeluarkan
- Memproses dan meluluskan permohonan Skim Kumpulan Wang Amanah Kontraktor (SKWAK) dalam tempoh sepuluh hari bekerja daripada tarikh permohonan lengkap diterima
- Memproses dan meluluskan permohonan Pembaharuan Pengiktirafan Taraf Bumiputera Bagi Kontraktor Kerja dalam tempoh tujuh hari bekerja daripada tarikh permohonan lengkap diterima
- Mengeluarkan Surat Kebenaran untuk pelaksanaan projek pembangunan dalam tempoh tujuh hari dari tarikh kelulusan
- Menyediakan dan mengeluarkan waran peruntukan pembangunan dalam tempoh tujuh hari bekerja dari tarikh permohonan waran diluluskan
- Pembayaran bil bagi perbelanjaan mengurus dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan lengkap diterima
- Mempamerkan Jadual Tawaran (JKR28) dalam tempoh tujuh hari bekerja selepas tender/sebut harga ditutup
- Memberi maklum balas/jawapan tindakan pembetulan/pencegahan terhadap aduan awam dalam tempoh 15 hari
Pencapaian Piagam Pelanggan
Attachment | Size |
---|---|
![]() | 108.15 KB |
- 57267 bacaan
- English