Piagam Pelanggan

PIAGAM PELANGGAN

Kami warga Kementerian Kerja Raya komited untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan profesional serta menjamin kepuasan pelanggan dalam melaksanakan tugas-tugas teras dengan: 

  1. Pembayaran bil bagi perbelanjaan mengurus dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan lengkap diterima
  2. Mengeluarkan Surat Kebenaran untuk pelaksanaan projek pembangunan dalam tempoh tidak melebihi tujuh hari dari tarikh permohonan lengkap diterima
  3. Mempamerkan Jadual Tawaran (JKR28) dalam tempoh tiga hari bekerja selepas tender/sebut harga ditutup
  4. Penyediaan ulasan awalan cadangan projek jalan/lebuh raya penswastaan dalam tempoh 14 hari bekerja berdasarkan data sedia ada Jabatan mencukupi
  5. Menyedia dan mengeluarkan waran peruntukan pembangunan dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh permohonan waran diterima dan diluluskan
  6. Memastikan tindakan diambil oleh syarikat konsesi dalam tempoh 14 hari bekerja selepas Laporan Ketidakakuran terhadap Bangunan Gunasama Persekutuan dikeluarkan
  7. Memastikan tindakan kawalan lalu lintas trafik disediakan dalam tempoh satu jam bagi kerja-kerja kecemasan di jalan Persekutuan
  8. Memberi maklumbalas/jawapan tindakan pembetulan/pencegahan terhadap aduan awam dalam tempoh 15 hari
  9. Memproses dan meluluskan permohonan Skim Kumpulan Wang Amanah Kontraktor (SKWAK) dalam tempoh 20 hari bekerja daripada tarikh permohonan lengkap diterima
  10. Memproses dan meluluskan permohonan Pembaharuan Pengiktirafan Taraf Bumiputera Bagi Kontraktor Kerja dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh permohonan yang lengkap diterima 

 

Pencapaian Piagam Pelanggan

AttachmentSize
PDF icon Piagam Pelanggan KKR Feb 2016.pdf72.64 KB

Program KKR

 
Aktiviti Menteri Kerja Raya
 
Jadual Hari Bertemu Pelanggan KKR secara atas talian
 
Program-program inovasi anjuran KKR
 
Program latihan untuk warga KKR

Media

 
Jemputan kepada editor untuk liputan media bagi aktiviti & program KKR.
 
Medium kenyataan rasmi KKR kepada media.
 
Aduan orang awam di akhbar-akhbar utama.
 
Berita/aktiviti yang disiarkan di akhbar utama.

 

Apakah penambahbaikan yang perlu untuk portal ini?

Kandungan
52% (60 undian)
Rekabentuk
33% (38 undian)
Tidak Perlu
16% (18 undian)
Jumlah undian: 116

Unit Komunikasi Korporat, Kementerian Kerja Raya, Tingkat 6, Blok B Kompleks Kerja Raya,Jalan Sultan Salahuddin, 50580 Kuala Lumpur

Telefon: 03 8000 8000 | Faks: (603) - 2711 1101
E-mel: pro@kkr.gov.my | GPS Koordinat: N03.15475 E101.68833
Email: pro@kkr.gov.my | GPS Koordinat: N03.15475 E101.68833
Peta Lokasi KKR

Dasar Privasi | Dasar Keselamatan
Terakhir dikemas kini: Fri, 29/04/2016 - 1:00pm

Statistik Web
  • Jumlah Hit: 21,372,165
  • Jumlah pelawat: 2,679,008
  • Hit Minggu Ini: 2,600
  • Hit Bulan ini: 3,088
-A A +A
Read me loud
Developed and designed by Mohd Hadafi (Parasolx)