PERNYATAAN PIAGAM PELANGGAN KEMENTERIAN KERJA RAYA
Kami warga Kementerian Kerja Raya komited untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan profesional serta menjamin kepuasan pelanggan dalam melaksanakan tugas-tugas teras dengan:
- Memastikan tindakan kawalan lalu lintas trafik disediakan dalam tempoh satu (1) jam bagi kerja-kerja kecemasan di jalan Persekutuan
- Memastikan syarikat konsesi mengambil tindakan dalam tempoh empat belas (14) hari selepas Laporan Ketidakakuran terhadap Bangunan Gunasama Persekutuan dikeluarkan
- Memastikan tindakan menampal lubang jalan (pothole) di jalan Persekutuan diambil dalam tempoh dua puluh empat (24) jam
- Menyediakan dan mengeluarkan waran peruntukan pembangunan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh permohonan waran diluluskan
- Pembayaran bil bagi perbelanjaan mengurus dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan lengkap diterima
- Mempamerkan Jadual Tawaran (JKR 28) dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tender/sebut harga ditutup
- Memastikan aduan awam yang diterima diselaras dan diberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh aduan diterima
- Menerbitkan "Road Traffic Volume Malaysia" sebelum 30 Jun setiap tahun.
Pencapaian Piagam Pelanggan
Attachment | Size |
---|---|
![]() | 285.57 KB |
- 58151 bacaan
- English