Kementerian Kerja Raya Malaysia (KKR)
KE ARAH KESEJAHTERAAN RAKYAT

Piagam Pelanggan KKR

Audience based content

X
Integriti@KKR

Informasi

Jika anda mempunyai sebarang aduan berkaitan rasuah, penyelewengan, salahguna kuasa serta perlanggaran tatakelakuan dan integriti yang melibatkan kakitangan di Kementerian ini, salurkan aduan tersebut di sini.

Alamat:

Pengarah Unit Integriti,
Unit Integriti,
Kementerian Kerja Raya,
Tingkat 13, Blok B, Kompleks Kerja Raya,
Jalan Sultan Salahuddin,
50580 Kuala Lumpur

No. Tel: 03-27715501
Faks: 03-27111014
Email: ui@kkr.gov.my

Kontraktor/Usahawan
Orang Awam
Syarikat Konsesi
Warga KKR
Eksa
Anda di sini

PERNYATAAN PIAGAM PELANGGAN KEMENTERIAN KERJA RAYA

Kami warga Kementerian Kerja Raya komited untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan profesional serta menjamin kepuasan pelanggan dalam melaksanakan tugas-tugas teras dengan:

 

  1. Memastikan tindakan kawalan lalu lintas trafik disediakan dalam tempoh satu (1) jam bagi kerja-kerja kecemasan di jalan Persekutuan
  2. Memastikan syarikat konsesi mengambil tindakan dalam tempoh empat belas (14) hari selepas Laporan Ketidakakuran terhadap Bangunan Gunasama Persekutuan dikeluarkan
  3. Memastikan tindakan menampal lubang jalan (pothole) di jalan Persekutuan diambil dalam tempoh dua puluh empat (24) jam
  4. Menyediakan dan mengeluarkan waran peruntukan pembangunan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh permohonan waran diluluskan
  5. Pembayaran bil bagi perbelanjaan mengurus dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan lengkap diterima
  6. Mempamerkan Jadual Tawaran (JKR 28) dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tender/sebut harga ditutup
  7. Memastikan aduan awam yang diterima diselaras dan diberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh aduan diterima

 

Pencapaian Piagam Pelanggan

Developed and designed by Hadafi Solution and Resources