Kementerian Kerja Raya Malaysia (KKR)
KE ARAH KESEJAHTERAAN RAKYAT

Bahagian Khidmat Pengurusan

Audience based content

X
Anda di sini
Kategori Bahagian: 
Pejabat Timbalan Ketua Setiausaha (Sektor Pengurusan)
Visi: 

Menjadikan Bahagian Khidmat Pengurusan sebagai satu bahagian yang cemerlang dan terbilang di dalam pengurusan pentadbiran di Kementerian Kerja Raya.

Misi: 
  • Memberi khidmat pentadbiran yang berkualiti;
  • Memastikan Kompleks Kerja Raya dalam keadaan kondusif dan selamat; dan
  • Memberi perkhidmatan logistik yang optimum supaya semua aktiviti Kementerian dapat dilaksanakan seperti yang dirancang.
Objektif: 

Memberi khidmat sokongan dari segi pengurusan pentadbiran, penyenggaraan, kawalan keselamatan, logistik, kewangan dan perkhidmatan kepada anggota pentadbiran, pengurusan atasan dan bahagian-bahagian Kementerian Kerja Raya dengan cepat, cekap dan efisien.

Aktiviti-aktiviti dan Fungsi: 
  • Urus setia Parlimen Kementerian Kerja Raya;
  • Mengurus dan menyelaras urusan Kewangan bagi semua aktiviti di bawah Khidmat Pengurusan
  • Urusan keselamatan Kompleks Kerja Raya - merancang, memantau dan memastikan keselamatan perlindungan fizikal dan dokumen terperingkat di Kementerian Kerja Raya;
  • Khidmat pentadbiran dan menguruskan hal-hal perkhidmatan pegawai di Bahagian dan Pejabat Pengurusan Atasan;
  • Khidmat bantuan logistik dan menyelaras pengurusan kenderaan Jabatan untuk kegunaan Bahagian dan Pejabat Pengurusan Atasan
  • Urus setia aktiviti pengurusan kualiti Kementerian Kerja Raya; 
  • Urus setia aktiviti inspektorat Kementerian Kerja Raya;
  • Urus Setia bagi Majlis-Majlis Rasmi di Peringkat Kementerian;
  • Merancang dan menguruskan rekod di jabatan yang meliputi peringkat pewujudan, penggunaan, pemeliharaan dan pelupusan rekod;
  • Mengurus dan menyelaras aset-aset di BKP dan Pengurusan Atasan; dan
  • Bertanggungjawab terhadap keurusetiaan Mesyuarat Sektor Pengurusan, Mesyuarat Pegawai BKP dan Mesyuarat Pegawai dan Kakitangan BKP.
Piagam Pelanggan: 
  • Memastikan draf jawapan Parlimen dikemukakan kepada Y.B. Menteri dalam tempoh 7 hari bekerja sebelum soalan dibentang di Parlimen;
  • Memastikan kawalan keselamatan di Kompleks Kerja Raya sentiasa dalam keadaan selamat;
  • Memastikan kemudahan logistik dapat disiapkan selewat-lewatnya 1 jam sebelum majlis bermula;
  • Memastikan surat/dokumen yang diterima diagihkan untuk diambil oleh Bahagian/Jabatan/Agensi pada hari yang sama;
  • Memastikan 90% baucer bayaran diproses dalam tempoh 10 hari dari tarikh invois diterima;
  • Memproses Pas Keselamatan dalam tempoh 3 hari bekerja setelah dokumen diterima;
  • Memastikan Naziran Fail Meja dilaksanakan 2 kali setahun; dan
  • Memastikan sekurang-kurangnya 3 program kualiti dilaksanakan setahun sekali di Kementerian Kerja Raya.
    Alamat: 

    Bahagian Khidmat Pengurusan
    Tingkat 9, Blok B
    Kompleks Kerja Raya
    Jalan Sultan Salahuddin
    50580 Kuala Lumpur
    No. Tel : 03-2771 4089
    No. Faks : 03-2711 6612

    Kementerian Kerja Raya Malaysia